۱۲ قانون مهم کارما

12 قانون کارما چیست؟
همه چیز انرژی است، از جمله افکار و احساسات شما، که در حرکت هستند. بنابراین، در اصل، هر کاری که انجام می دهید انرژی متناظری ایجاد می کند که به نوعی به شما باز می گردد.
پاتل می گوید: “به سادگی، هر کاری که می کنید پیامدهای مثبت یا منفی ایجاد می کند.”
استفاده از کارما به عنوان مجموعه ای از دستورالعمل های قدرتمند برای زندگی، می تواند شما را برانگیزد تا قبل از تصمیم گیری، بیشتر مراقب افکار، رفتار و اعمال خود باشید. با این تفاسیر، قوانین کارما را به عنوان دستورالعمل هایی در نظر بگیرید که باید در زندگی روزمره از آنها پیروی کنید.
12 قانون کارما که می تواند به شما در درک نحوه کارما و نحوه ایجاد کارمای خوب در زندگی شما کمک کند. بیایید هر یک از این قوانین را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

قانون بزرگ یا قانون علت و معلول
پاتل می گوید اکثر مردم زمانیکه در مورد کارما صحبت می کنند، به احتمال زیاد به قانون بزرگ علت و معلول اشاره می کنند.

بر اساس این قانون، هرگونه فکر یا انرژی را که از خود به بیرون منتقل می کنید، خوب یا بد به خودتان بر می گردد. برای به دست آوردن آنچه می خواهید، باید آن چیزها را تجسم کرده و شایسته آن باشید. این مفهوم به این معنی است که چیزی را درو می کنید که می کارید.

پاتل می گوید: “برای مثال، اگر در زندگی خود عشق می خواهید، خودتان را دوست داشته باشید.”

  1. قانون آفرینش

قانون آفرینش این اهمیت را تأکید می کند که زندگی فقط برای ما اتفاق نمی افتد. برای اینکه همه چیز در زندگی شما اتفاق بیفتد، باید اقدام کنید به جای اینکه منتظر چیزی باشید که به طرز جادویی بر سر راه شما بیاید.

پاتل می گوید: “شما خالق ایجاد آنچه می خواهید، بر اساس نیت خود هستید.”

او توصیه می کند از خود بپرسید که چه چیزی نیاز دارید تا بتوانید شرایط را برای چیزی که می خواهید ظاهر شود مهیا کنید.

همچنین در نظر بگیرید که چگونه می توانید از مهارت ها، استعدادها و نقاط قوت خود برای ایجاد چیزی استفاده کنید که نه تنها برای شما بلکه برای دیگران نیز مفید باشد.

  1. قانون تواضع
    به گفته پل هریسون، خالق مدیتیشن روزانه، قانون تواضع بر این اصل استوار است که شما باید آنقدر متواضع باشید که بپذیرید واقعیت کنونی شما نتیجه اقداماتی است که در گذشته انجام داده اید.

به عنوان مثال، اگر همکاران خود را به خاطر عملکرد ضعیف خود در محل کار سرزنش می کنید، باید بپذیرید که این واقعیت را با عملکرد خوبی به وجود نیاورده اید.

  1. قانون رشد
    رشد از درون ما شروع می شود. برای شکل گیری مثبت جهان، باید از خود شروع کنید. این به این دلیل است که تغییر واقعی یا رشد شخصی با آنچه شما تحت کنترل دارید شروع می شود، این که تنها خودتان هستید که باید تغییر کنید و نه دیگران.

قانون رشد همچنین مواردی را که نمی توانید کنترل کنید و نحوه پذیرش این روند را بررسی می کند. در نهایت، تمرکز شما باید بر روی خودتان باشد، نه تلاش برای کنترل افراد یا چیزهایی که در اطراف شما وجود دارد.

  1. قانون مسئولیت
    الکس تران، مربی یوگا مستقر در سیاتل، واشنگتن، می گوید قانون مسئولیت، قانون مورد علاقه او برای تدریس در کلاس است.

طبق این قانون : شما صاحب آنچه در زندگی برای شما اتفاق می افتد هستید. این یک یادآوری عالی است که آنچه برای شما اتفاق می افتد به خاطر اعمال شما است. چیزی را برای شما از بین می برد تا بتوانید علت مشکلات خود را بیابید.
او دوست دارد از این جمله برای توصیف قانون مسئولیت کارما استفاده کند: “شما محصول انتخاب هایی هستید که انجام می دهید.“

  1. قانون ارتباط
    این قانون بر این اصل استوار است که همه چیز در زندگی شما، از جمله گذشته، حال و آینده شما به هم متصل هستند.

هریسونز می گوید: “کسی که امروز هستید نتیجه اقدامات قبلی شما است و این که فردا کی خواهید بود، نتیجه اعمال امروز شما خواهد بود.”

  1. قانون تمرکز
    تمرکز روی چیزهای زیاد در یک زمان می تواند سرعت شما را کند کرده و منجر به سرخوردگی و انرژی منفی شود. به همین دلیل است که قانون تمرکز شما را تشویق می کند تا در یک زمان روی یک چیز تمرکز کنید.

پاتل می گوید: “اگر بر ارزش های بالاتر مانند عشق و صلح تمرکز کنید، با احساسات شدید کینه، حرص یا عصبانیت حواس شما پرت نمی شود.“

  1. قانون هدیه و مهمان نوازی
    شما باید به چیزهایی که به آنها اعتقاد دارید بپردازید. این قانون به شما کمک می کند تا اهمیت اقدامات خود را درک کنید، که نشان دهنده اعتقادات عمیق شما است.

به عنوان مثال، اگر می خواهید در دنیایی آرام زندگی کنید، باید بر پرورش صلح برای دیگران تمرکز کنید.

  1. قانون اینجا و حال حاضر
    برای تجربه آرامش، باید زمان حال را در آغوش بگیرید. این تنها زمانی می تواند اتفاق بیفتد که افکار یا رفتارهای منفی گذشته خود را کنار بگذارید.

اگر بیش از حد بر رویدادهای گذشته تمرکز کنید، آنها را دوباره زنده می کنید. یکی از تمرینات پاتل توصیه می کند که با اینجا و همین حالی که در اختیارتان است که می توانید حواس خود را ریشه یابی کنید.

برای مثال : “به اتاقی که در آن هستید نگاه کنید، چشم خود را روی چیزی متمرکز کنید، پلک بزنید و بگویید من اینجا هستم “.

  1. قانون تغییر
    بر اساس این اصل، تاریخ تا زمانی که از تجربیات درس نگیرید و اقدامات متفاوتی را برای متوقف کردن چرخه انجام ندهید، به تکرار خود ادامه می دهد.

تغییر مسیر جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید آینده ای جدید و نسخه ای بهتر از خود، فارغ از الگوهای گذشته ایجاد کنید.

  1. قانون صبر و پاداش
    برای ایجاد تغییر در آینده، ما باید در اعمال امروز خود ثابت قدم باشیم.

توجه داشته باشید که اصلا خوب نیست که یک روز سالم زندگی کنیم و در روز دیگر خرابکاری کنیم.

در اهداف خود ثابت قدم باشید و مشاهده کنید که آنها به ثمره می رسند.

  1. قانون اهمیت و الهام
    همه ما نقشی ایفا می کنیم و چیزی برای کمک به این جهان داریم. آنچه ما به اشتراک می گذاریم ممکن است گاهی برای ما کوچک به نظر برسد اما می تواند تغییر بزرگی در زندگی دیگران ایجاد کند.

پاتل می گوید قانون اهمیت و الهام یک قانون عالی است که می توانید بر روی آن تمرکز کنید. وقتی که نیاز به تقویت انگیزه دارید یا احساس می کنید هدف یا موضوعی ندارید.

بر اساس این قانون، هر گونه مشارکت شما بر جهان تأثیر می گذارد. شما با یک موهبت، ماموریت و هدف خاص متولد شده اید که فقط شما می توانید با وجود منحصر به فرد خودتان به آن غایت برسید. به اشتراک گذاشتن واقعی مهارت ها و هدایای شما به همین دلیل است که اینجا هستید.

مقالات دیگر

نحوه صحیح دعا کردن برای جذب خواسته خود

نحوه صحیح دعا کردن برای جذب خواسته خود

قانون جذبهمه ما درباره قانون جذب شنیده ایم. قانون جذب بر این ایده متمرکز است که هر چیزی که روی آن تمرکز کنید در زندگی شما گسترش می یابد.به عنوان مثال، اگر بیشتر وقت خود را صرف نوشتن متن های موسیقی، گوش دادن به موسیقی و اجرای موسیقی کنید، سایر نوازندگان ، حامیان موسیقی...

مدیتیشن جیست و چه تاثیراتی دارد؟

مدیتیشن جیست و چه تاثیراتی دارد؟

مدیتیشن، فرآیند آموزش ذهن شما برای تمرکز و تغییر جهت افکار شما است.محبوبیت مدیتیشن روزانه در حال افزایش است زیرا هر روز افراد بیشتری فواید آن بر روی سلامتی را کشف می کنند.می توانید از آن برای افزایش آگاهی از خود و محیط اطراف خود استفاده کنید. بسیاری از مردم مدیتیشن را...

ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه چیست؟

ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه چیست؟

در این مقاله میخواهیم از زبان یک روانکاو مشهور ضمیر خود آگاه و نا خود آگاه را برای شما توصیف کنیم.زیگموند فروید، روانکاو مشهور، معتقد بود که رفتار و شخصیت انسان از تعامل مداوم و منحصر به فرد نیروهای روانی متضاد ناشی می شود که در سه سطح مختلف آگاهی عمل می کنند :،ضمیر...