چگونه افکار منفی را از خود دور کنیم؟

بدیهی است که افکار منفی در نهایت جز پوچی و نابودی ذهنیت ثمره ای نخواهد داشت اما حال راهکار رهایی از این افکار منفی چیست؟
چگونه افکار منفی را کنار بگذاریم؟
در ادامه به چند راه حل تاثیر گذار اشاره خواهیم کرد.

  1. آن را بخوانید
    طی یک رویدادی که برای سلبریتی ها ( افراد معروف و سرشناس) وجود داشته است این بوده که توییت های منفی خود را با صدای بلند بخوانند، و وقتی این اتفاق می افتد خودتان می بینید و متوجه می شوید که آنها واقعاً چقدر پوچ و مسخره هستند. آن را یادداشت کرده و بلند بخوانید و یا با یک دوست تماس بگیرید، افکار منفی خود را با آنها در میان بگذارید، سپس بخندید که چقدر آن ذهنیت می تواند مسخره باشد.
  2. یک شوخی یا داستان خنده دار بگویید
    خنده همیشه شما را به سمت ذهنیت بهتری سوق می دهد. لبخند بزنید، یک جوک بگویید، یا یک داستان خنده دار را به خاطر بسپارید. توجه داشته باشید که خندیدن با خود هرگز نمی تواند چیز بدی باشد!
  3. پاسخ دهید
    فکر منفی دوست دارد که مسئول باشد. وقتی می خواهد کار را به دست بگیرد، کاری را که من انجام می دهم انجام دهید – از لحاظ ذهنی به آن فکر بگویید: “متشکرم که ایده ات را با من به اشتراک گذاشتی” و روز خود را ادامه دهید. هیچ فایده ای ندارد که با آن بجنگید چرا که تنها باعث اوج گرفتن آن می شود. فقط کافیست که با آن خونسرد صحبت کنید و روزتان را ادامه دهید!
  4. تنفس کنید
    با سه نفس عمیق افکار خود را آرام کنید. کار خود را متوقف کنید و نفس عمیق بکشید. در انجام این کار عجله نکنید، دم و بازدم کنید و حرکت بعدی خود را برنامه ریزی کنید.
  5. محدودیت زمانی تعیین کنید
    معاشرت با افکار منفی باعث از بین رفتن آنها نمی شود. به خود بگویید که به این افکار بیش از یک دقیقه اجازه نخواهید داد و سپس دیگر از آنها استقبال نمی شود. برای انگیزه بیشتر ، یک تایمر روی تلفن هوشمند خود تنظیم کنید. پس از خاموش شدن ، اجازه ندهید که هیچ فکر منفی به داخل برگردد.
  6. ورزش کنید
    ورزش خلق و خوی منفی گرایانه شما را کاهش می دهد، به باشگاه های تناسب اندام شرکت کنید و با خود زمزمه کنید که ”اینجا، تو باشگاه تمام افکار منفی که دارم متوقف می شن و دیگه نمیتونن اذیتم کنن!”
  7. محیط خود را تغییر دهید
    تغییر مناظر، حتی بیرون آمدن از اتاقی که در آن هستید می تواند ذهن را به سمت الگوهای فکری جدید سوق دهد. بایستید و از موقعیت دور شوید و چیز جدیدی پیدا کنید که روی آن تمرکز کنید. شما ممکن است به خشک شدن لباس های شسته شده در مقابل نور آفتاب کاملاً مثبت نگاه کنید.
  8. آن را بنویسید
    این افکار را از سرتان بیرون کنید. یک تایمر را برای 5 تا 10 دقیقه تنظیم کنید و تمام نگرانی های خود را بنویسید. هنگامی که این کار را انجام دادید ، تکه کاغذ را مچاله کرده ، پاره کنید و آن لیست را بیرون بیاندازید. آن را از درون خود نیز بردارید و به زندگی تان ادامه دهید.
  9. یک بیانیه برای خود طراحی کنید
    خود را با یک جمله مثبت آماده کنید تا در صورت بروز یک فکر منفی آن را به خود بگویید. به عنوان مثال ، “بله می توانم ، می توانم این تفکر را داشته باشم ، اما فایده ای ندارد و مرا فقط از رسیدن به هدفم دور تر می کند”. یک شخصیت مثبت و منطقی در ذهن خود بسازید و از آن برای دفع صدای منفی سرتان کمک بگیرید.
  10. از یک روش رفتاری استفاده کنید
    هنگامی که یک فکر منفی ظاهر می شود ، با یک عمل سرگرم کننده یا حتی احمقانه به آن تفکر واکنش نشان دهید. برای مثال زبان خود را بیرون بیاورید، به مچ دست خود ضربه بزنید یا فقط لبخند بزنید. علم ثابت کرده که بعد از این کار شما یک پاسخ بدنی پیدا می کنید که شما را ازدیاد فکری سرتان بیرون کرده و به زمان حال باز می گرداند.

تیم ذهن قدرتمند امیدوار است که با راهکار های ارائه شده بتوانید این موارد را در تمرین روزانه خود قرار دهید. به یاد داشته باشید، ذهن ممکن است چیز قدرتمندی باشد اما همیشه ارزش گوش دادن ندارد!

مقالات دیگر

نحوه صحیح دعا کردن برای جذب خواسته خود

نحوه صحیح دعا کردن برای جذب خواسته خود

قانون جذبهمه ما درباره قانون جذب شنیده ایم. قانون جذب بر این ایده متمرکز است که هر چیزی که روی آن تمرکز کنید در زندگی شما گسترش می یابد.به عنوان مثال، اگر بیشتر وقت خود را صرف نوشتن متن های موسیقی، گوش دادن به موسیقی و اجرای موسیقی کنید، سایر نوازندگان ، حامیان موسیقی...

۱۲ قانون مهم کارما

۱۲ قانون مهم کارما

12 قانون کارما چیست؟همه چیز انرژی است، از جمله افکار و احساسات شما، که در حرکت هستند. بنابراین، در اصل، هر کاری که انجام می دهید انرژی متناظری ایجاد می کند که به نوعی به شما باز می گردد.پاتل می گوید: "به سادگی، هر کاری که می کنید پیامدهای مثبت یا منفی ایجاد می...

مدیتیشن جیست و چه تاثیراتی دارد؟

مدیتیشن جیست و چه تاثیراتی دارد؟

مدیتیشن، فرآیند آموزش ذهن شما برای تمرکز و تغییر جهت افکار شما است.محبوبیت مدیتیشن روزانه در حال افزایش است زیرا هر روز افراد بیشتری فواید آن بر روی سلامتی را کشف می کنند.می توانید از آن برای افزایش آگاهی از خود و محیط اطراف خود استفاده کنید. بسیاری از مردم مدیتیشن را...