چگونه از قدرت ذهنمان استفاده کنیم ؟

قدرت ذهن چیست؟
یکی از واقعیت های شناخته شده در مورد انسان ها این است که در حالی که مغز ما بسیار قوی و قدرتمند است، اما مردم فقط از بخشی از پتانسیل آن استفاده می کنند.

۲ دلیل علمی برای اینکه از قدرت ذهن استفاده نمیکنیم:
مغز ما دائماً با اطلاعات جدید پر می شود تا همگام (آپدیت) بماند و دیگری ضمیر ناخودآگاه ما می باشد.
در حقیقت، مغز ما می تواند حجم زیادی از اطلاعات را ذخیره کند، اما ذهن ما این وظیفه را به ضمیر ناخودآگاه ما محول می کند. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، تمام اطلاعاتی که از حواس خود دریافت می کنیم به ضمیر ناخودآگاه ما منتقل می شود.
شاید از خود بپرسید که ذهن چرا این کار را می کند، دلیل آن این است که اگر ما مجبور باشیم تمام جزئیات را تک به تک مرور و پردازش کنیم، مغز ما منفجر می شود!
در اصل ، ما می توانیم با تربیت ضمیر ناخودآگاه مان قفلی را باز کنیم که توسط این بازگشایی از قدرت ذهن مان استفاده کنیم.

قدرت ذهن شما چگونه کار می کند؟
بازکردن قوه قفل ذهن، در نهایت به درک نحوه عملکرد ضمیر ناخودآگاه ما می انجامد. این بدیهی است که ما برای رسیدن به خلاقیت یا موفقیت در زمینه های زندگی خود، به کمک ضمیر ناخودآگاه خود نیاز داریم.
نکته :
ما فقط در مواقع نیاز به اطلاعات حیاتی دست می یابیم.
مهمترین موضوع این است که ضمیر ناخودآگاه ما می تواند فرصت های زیادی را برای موفقیت و رشد برای ما به ارمغان آورد. تنها کاری که باید برای آن انجام دهیم این است که هدفی را در ذهن داشته باشیم.

10 روش برای استفاده از قدرت ذهنی
چگونه می توانیم قوه ذهن خود را باز کرده و فرصت ها و رشد بیشتری داشته باشیم؟
برای کسانی که به دنبال باز کردن قفل قدرت ذهن خود هستند، چند استراتژی وجود دارد که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد:

نسبت به آنچه در سر خود قرار می دهید آگاه باشید
اولین قدم برای باز کردن قوای ذهنی شما حذف افکاری است که دارای احساسات منفی هستند. این بدان معناست که صحبت های منفی و ترس را از ذهن خود کنار بگذارید.
این یک گام مهم است چرا که این احساسات منفی سیستم اعتقادی فعلی شما را خراب می کند. حتی اگر شما فردی با ایمان نباشید، اما قطعا موارد خاصی وجود دارد که به آنها اعتقاد دارید.
به کار خود چه اعتقادی دارید؟ اگر آن را خسته کننده می دانید، ذهن شما باور می کند و هنگام کار کردن این احساسات را به شما بازتاب می دهد.
در رابطه ای که با فرزندان، بستگان، شریک یا همکاران خود دارید چطور؟ شک نکنید این باورها در نحوه برخورد شما با اطرافیان شما بروز داده خواهد شد.
به طور کلی در مورد زندگی خود چه فکری می کنید؟ این باور بر نحوه نگاه شما به زندگی تأثیر به سزایی می گذارد.
بنابراین مطمئن شوید که نه ترس دارید و نه به مسائل مختلف با دید منفی نگاه می کنید.

روی خواسته های خود کار کنید.
در حالی که ضمیر ناخودآگاه ما بر روی منفی ها کار می کند ، بر روی مثبت ها نیز عمل می کند. این فرآیند به این صورت است که از خواسته های منتقل شده به مغز تغذیه می کند. قدرت ذهنی ما باید هدفی را در ذهن داشته باشد و اگر این هدف با میل و اشتیاق تغذیه شود، ذهن ما همواره به دنبال رسیدن به آن هدف است.

منابع کامل داشته باشید
یکی از مشکلات رایجی که مردم با آن روبرو می شوند ، فقدان دانش است. اغلب ، مردم متوجه هستند که برخی از مشکلات در زندگی آنها مشکل دارند، اما نمی دانند از کجا شروع کنند. یا شاید جایی که آنها اطلاعات خود را از آنجا دریافت می کنند منبع مناسبی نباشد.

برای یادگیری به خود انگیزه دهید.
تشنگی که شما برای دانش و یادگیری دارید، نباید کم باشد. در عین حال هوشمندانه رفتار کنید، به این معنی که نباید فقط یاد بگیرید و از آن استفاده نکنید.
این روش هم یکی از کلیدهای باز کردن قوای ذهنی شما است. برای انجام این کار، نحوه هضم اطلاعات را در نظر بگیرید:
اطمینان حاصل کنید آنچه که می خوانید چیزی است که به آن علاقه دارید.
نه تنها این، بلکه هنگام استفاده از آن اطلاعات ، دلایلی برای هیجان زده شدن در مورد آن پیدا کنید. حتما مطمئن شوید که کاری که انجام می دهید به شما انگیزه می دهد.

برای تغییر باز باشید
ترس و انرژی منفی تنها موانع روبروی ما نیستند. جنبه دیگر تردید و عدم قطعیت است. بله آینده یک راز است و ممکن است ما شکست را تجربه کنیم، اما تغییر همیشه در راه است.
خیلی ها هستند که می گویند که به فکر تغییر هستند اما تعداد کمی از آنها هستند که برای این موضوع قدم بر می دارند.
در مقاله های بعدی ذهن قدرتمند بیشتر به این مسائل می پردازیم.

مقالات دیگر

نحوه صحیح دعا کردن برای جذب خواسته خود

نحوه صحیح دعا کردن برای جذب خواسته خود

قانون جذبهمه ما درباره قانون جذب شنیده ایم. قانون جذب بر این ایده متمرکز است که هر چیزی که روی آن تمرکز کنید در زندگی شما گسترش می یابد.به عنوان مثال، اگر بیشتر وقت خود را صرف نوشتن متن های موسیقی، گوش دادن به موسیقی و اجرای موسیقی کنید، سایر نوازندگان ، حامیان موسیقی...

۱۲ قانون مهم کارما

۱۲ قانون مهم کارما

12 قانون کارما چیست؟همه چیز انرژی است، از جمله افکار و احساسات شما، که در حرکت هستند. بنابراین، در اصل، هر کاری که انجام می دهید انرژی متناظری ایجاد می کند که به نوعی به شما باز می گردد.پاتل می گوید: "به سادگی، هر کاری که می کنید پیامدهای مثبت یا منفی ایجاد می...

مدیتیشن جیست و چه تاثیراتی دارد؟

مدیتیشن جیست و چه تاثیراتی دارد؟

مدیتیشن، فرآیند آموزش ذهن شما برای تمرکز و تغییر جهت افکار شما است.محبوبیت مدیتیشن روزانه در حال افزایش است زیرا هر روز افراد بیشتری فواید آن بر روی سلامتی را کشف می کنند.می توانید از آن برای افزایش آگاهی از خود و محیط اطراف خود استفاده کنید. بسیاری از مردم مدیتیشن را...