مدیتیشن جیست و چه تاثیراتی دارد؟

مدیتیشن، فرآیند آموزش ذهن شما برای تمرکز و تغییر جهت افکار شما است.
محبوبیت مدیتیشن روزانه در حال افزایش است زیرا هر روز افراد بیشتری فواید آن بر روی سلامتی را کشف می کنند.
می توانید از آن برای افزایش آگاهی از خود و محیط اطراف خود استفاده کنید. بسیاری از مردم مدیتیشن را راهی برای کاهش استرس و افزایش تمرکز می دانند.
مردم همچنین از این تمرین برای ایجاد عادات و احساسات مفید دیگر مانند تربیت خلق و خو و نگرش مثبت، نظم و انضباط شخصی، الگوهای خواب سالم و حتی افزایش تحمل درد استفاده می کنند.
۴ مورد از فواید پزشکی مدیتیشن بر روی انسان
در این مقاله مزیت های مدیتیشن برای سلامتی را با هم مرور می کنیم.
۱. استرس را کاهش می دهد
کاهش استرس یکی از رایج ترین دلایلی است که افراد مدیتیشن را امتحان می کنند. یک بررسی نشان داد که مدیتیشن به کاهش استرس کمک می کند.
به طور معمول، استرس روحی و جسمی باعث افزایش سطح هورمون استرس کورتیزول می شود. این باعث ایجاد بسیاری از اثرات مضر استرس می شود، مانند انتشار مواد شیمیایی التهابی به نام سایتوکاین.
این اثرات می تواند خواب را مختل کرده، افسردگی و اضطراب را افزایش دهد، فشار خون را افزایش داده و به خستگی و کدر شدن فکر کمک کند.
طی تحقیقاتی که در زمینه مدیتیشن انجام شده، ثابت شده که شیوه ای به نام “مراقبه ذهن آگاه” التهاب ناشی از استرس را کاهش می دهد.
علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن همچنین ممکن است علائم شرایط مرتبط با استرس، از جمله سندرم روده تحریک پذیر، اختلال استرس پس از سانحه و فیبرو میالژیا را بهبود بخشد.

  1. اضطراب را کنترل می کند
    مدیتیشن می تواند سطح استرس را کاهش دهد، که به معنی اضطراب کمتر است.

یک متاآنالیز بر روی حدود 1300 بزرگسال نشان داد که مدیتیشن ممکن است اضطراب را کاهش دهد. قابل توجه است که این تأثیر در کسانی که دارای بالاترین سطح اضطراب هستند ، قوی ترین ظاهر شد.
همچنین، یک مطالعه نشان داد که 8 هفته مدیتیشن ذهن در کاهش علائم اضطراب در افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، همراه با افزایش نگرش مثبت و بهبود واکنش پذیری و مقابله با استرس بسیار موثر بوده است.
مطالعه دیگری بر روی 47 فرد مبتلا به درد مزمن نشان داد که تکمیل یک برنامه مدیتیشن 8 هفته ای منجر به بهبود قابل ملاحظه ای در افسردگی، اضطراب و درد بیش از 1 سال شد.
علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می دهد که انواع تمرینات ذهنی و مدیتیشن ممکن است سطح اضطراب را به صورت حیرت انگیزی کاهش دهد.
به عنوان مثال، یوگا به افراد کمک می کند تا اضطراب را کاهش دهند. این به احتمال زیاد به دلیل مزایای تمرین مدیتیشن و فعالیت بدنی است.
همچنین مدیتیشن ممکن است به کنترل اضطراب مربوط به شغلی که دارید کمک کند. یک مطالعه نشان داده است که کارمندانی که به مدت 8 هفته از برنامه مدیتیشن ذهن استفاده کردند ناراحتی و فشار کاری را کاهش دادند.

  1. سلامت عاطفی را ارتقا می بخشد.
    برخی از انواع مدیتیشن می تواند منجر به بهبود تصویر از خود و چشم انداز مثبت تری نسبت به زندگی شود.
    به عنوان مثال، یک بررسی از درمانهای انجام شده برای بیش از 3500 بزرگسال نشان داد که مدیتیشن ذهن علائم افسردگی را بهبود می بخشد.
    به طور مشابه، مروری بر 18 مطالعات پزشکی نشان داده است که افرادی که تحت مراقبت درمانی قرار می گیرند، علائم افسردگی را کاهش می دهند.
    یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که یک تمرین مدیتیشن را انجام داده اند، افکار منفی کمتری در پاسخ به مشاهده تصاویر منفی تجربه کرده اند.
    علاوه بر این، مواد شیمیایی التهابی به نام سایتوکاین، که در پاسخ به استرس آزاد می شوند، می توانند بر خلق و خو تأثیر گذاشته و منجر به افسردگی شوند. مرور چندین مطالعه نشان می دهد مدیتیشن ممکن است با کاهش سطح این مواد شیمیایی التهابی، افسردگی را نیز کاهش دهد.
  2. خودآگاهی را افزایش می دهد
    برخی از انواع مدیتیشن ممکن است به شما کمک کند تا درک قوی تری از خود داشته باشید و به شما کمک می کند تا در بهترین حالت ممکن رشد کنید.
    به عنوان مثال، مدیتیشن پرسش از خود، به صراحت به شما کمک می کند تا درک بیشتری از خود و نحوه ارتباط با اطرافیان خود داشته باشید.
    مورد دیگری که به شما می آموزد این است که افکاری را که ممکن است مضر یا خود خوری باشد را از دیگر افکار تشخیص دهید. ایده این است که با آگاهی بیشتر از عادات فکری خود، می توانید آنها را به سمت الگوهای سازنده تری سوق دهید.
    با مروری بر روی 27 مطالعه این موضوع نشان داده شده است که تمرین تای چی ممکن است با بهبود خودکارآمدی همراه باشد، این واژه ای است که برای توصیف اعتقاد فرد به توانایی خود در غلبه بر چالش ها استفاده می شود.
    در مطالعه دیگری، 153 بزرگسال که از برنامه مدیتیشن ذهن آگاهی به مدت 2 هفته استفاده کردند، احساس تنهایی را کاهش و روابط اجتماعی خود را افزایش داده اند.
    علاوه بر این، انجام مدیتیشن ممکن است مهارت های خلاقانه تری در حل مشکلات و مسائل مختلف در زندگی را پرورش دهد.

مقالات دیگر

نحوه صحیح دعا کردن برای جذب خواسته خود

نحوه صحیح دعا کردن برای جذب خواسته خود

قانون جذبهمه ما درباره قانون جذب شنیده ایم. قانون جذب بر این ایده متمرکز است که هر چیزی که روی آن تمرکز کنید در زندگی شما گسترش می یابد.به عنوان مثال، اگر بیشتر وقت خود را صرف نوشتن متن های موسیقی، گوش دادن به موسیقی و اجرای موسیقی کنید، سایر نوازندگان ، حامیان موسیقی...

۱۲ قانون مهم کارما

۱۲ قانون مهم کارما

12 قانون کارما چیست؟همه چیز انرژی است، از جمله افکار و احساسات شما، که در حرکت هستند. بنابراین، در اصل، هر کاری که انجام می دهید انرژی متناظری ایجاد می کند که به نوعی به شما باز می گردد.پاتل می گوید: "به سادگی، هر کاری که می کنید پیامدهای مثبت یا منفی ایجاد می...

ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه چیست؟

ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه چیست؟

در این مقاله میخواهیم از زبان یک روانکاو مشهور ضمیر خود آگاه و نا خود آگاه را برای شما توصیف کنیم.زیگموند فروید، روانکاو مشهور، معتقد بود که رفتار و شخصیت انسان از تعامل مداوم و منحصر به فرد نیروهای روانی متضاد ناشی می شود که در سه سطح مختلف آگاهی عمل می کنند :،ضمیر...