تاثیر شکرگزاری در زندگی انسان

تاثیر شکرگزاری در زندگی
شکرگزاری چیزی است که اکثر مردم قبول دارند خوب است، چیزی که ما می دانیم مفید است، اما لزوما نمیتوان دلیل آن را به صورت مشخص توضیح داد.
ما به فرزندان خود می آموزیم که در قبال خوبی تشکر کنند، اما اغلب آن ها فراموش می کنند که با خدا با همان احترام رفتار کنند. ما دعا می کنیم، می خواهیم، از خدا درخواست اجابت دعای خود را می کنیم اما زمانی که خواسته های ما به نتیجه می رسد، فراموش می کنیم که برگردیم و از خدا تشکر کنیم.
بنابراین در این مقاله ما قصد داریم که به مزایای معنوی شکرگزاری نگاه کنیم.
به ما کمک می کند تا خدا را دوست داشته باشیم
اول تسالونیکیان می گوید: در هر شرایطی شکرگزار باشید. این خواست خدا است که ما در هر شرایطی شکرگزار باشیم، اما وقتی جهان بر سر ما خراب می شود، این شکرگزاری می تواند سخت ترین کار ممکن باشد. خدا در هنگام درد ما به ما نزدیک می شود، اما وقتی غم غلیظ است، متاسفانه نمی دانیم که چگونه خدا را دوست داشته باشیم.

شکر گزاری خود به نوعی عبادت است
شکرگزاری بخش مهمی از عبادت است. این یک اصل مقدس و معنوی است که ریشه های الهیاتی خود را دارد و اغلب به عنوان جریانی از عشق ارائه می شود.
ما آن را در پیامبران با انتشار حقایق سخت می بینیم، ما می توانیم آن را در عیسی ، نویسنده و کامل کننده ایمان خود، بینیم.

به ما می آموزد که چگونه افکار خود را تربیت کنیم
شخصی که واقعاً سپاس گزار نعمات خداوند است یاد می گیرد که چگونه تفکر خود را تربیت کند تا به جای غر زدن، به شکرگزاری بپردازد. این یک عمل است که به جای تلاش ،مبارزه و بردگی در موارد فوری ، حضور خداوند را در لحظه مشاهده و سپاسگزار باشیم.
ایمان ما زمانی تقویت می شود که به چیز های خوب فکر کنیم. در میان تمام خلایق، مردان و زنان، هر چیزی که درست است، هر چیزی که پاک است، هر چیزی دوست داشتنی است، و هر چیزی که قابل تحسین است. به تمام این ها بنگرید و اگر عالی یا ستودنی است، به چنین چیزهایی فکر کنید.

به ما تواضع می بخشد
شخصی که سپاس گزار است، قلب خود را دنبال می کند. در حالی که تشخیص تواضع دشوار است، یک ویژگی همیشه وجود دارد که با آن میتوان دریافت که شخص سپاسگزار است یا خیر و آن چیزی نیست جز : سپاسگزاری.
یک شخص متواضع می داند که نمی تواند همه کارها را به تنهایی انجام دهد، زیرا تنها او نیست که کار ها را انجام می دهد بلکه خدا نیز به هر نحو ممکن در انجام امور به او یاری می رساند.

اضطراب را کاهش می دهد
هنگامی که ما در روز های سخت ، مشکلات مدیتیشن سپاس گزاری میکنیم ، اضطراب می تواند شروع به بیشتر شدن کند چرا که ما از نظر ذهنی آشفته هستیم احساس ناپایداری می کنیم و نگران آینده خود هستیم.
درست است که ما نمی توانیم از آینده خبر داشته باشیم اما خدایی را می شناسیم که می گوید:” نترس. من به شما کمک خواهم کرد.“
هنگامی که ما وقت می گذاریم و متوجه آن می شویم که باید از چه چیزی سپاسگزار باشیم، به نوعی به نجات دهنده مقدس خود اعتماد می کنیم.
ما نباید نگران چیزی نباشیم، بلکه در هر شرایطی، با دعا و درخواست، با شکرگزاری، درخواست های خود را به خدا ارائه دهیم.

حسادت را از بین می برد
در کتاب ها مقدس آمده که فردی که عاشق خداست حسادت نمیکند اما با این حال ، ما بارها و بارها وسوسه می شویم که به زندگی، دارایی ها و روابط اطرافیان خود حسادت کنیم و قدر داشته های خود را ندانیم.
وقتی که عاشق خدا باشیم و واقعا به وجود او ایمان بیاوریم، زمان کمتری را صرف می کنیم تا به داشته های دیگران نگاه کنیم و بیشتر به همه چیزهایی که به ما داده شده توجه می کنیم. عشق به خدا چشم ما را به جای دیگران به خدا معطوف می کند.

باعث تغییر جهت قلب ما می شود
شکرگزاری ما را به قلب خدا می کشاند و در عین حال قلب ما را به سوی او می چرخاند. برای ما بسیار آسان است که توسط شهوات بدن خود به بیراهه کشیده شویم، اما وقتی با چشمان شکرگزاری نگاه می کنیم ، می بینیم که عمیق ترین خواسته های ما در حال برآورده شدن است.

با ما همراه باشید که در مقاله های بعد حتما به اثرات دیگر شکرگزاری در زندگی اشاره خواهیم کرد.

مقالات دیگر

نحوه صحیح دعا کردن برای جذب خواسته خود

نحوه صحیح دعا کردن برای جذب خواسته خود

قانون جذبهمه ما درباره قانون جذب شنیده ایم. قانون جذب بر این ایده متمرکز است که هر چیزی که روی آن تمرکز کنید در زندگی شما گسترش می یابد.به عنوان مثال، اگر بیشتر وقت خود را صرف نوشتن متن های موسیقی، گوش دادن به موسیقی و اجرای موسیقی کنید، سایر نوازندگان ، حامیان موسیقی...

۱۲ قانون مهم کارما

۱۲ قانون مهم کارما

12 قانون کارما چیست؟همه چیز انرژی است، از جمله افکار و احساسات شما، که در حرکت هستند. بنابراین، در اصل، هر کاری که انجام می دهید انرژی متناظری ایجاد می کند که به نوعی به شما باز می گردد.پاتل می گوید: "به سادگی، هر کاری که می کنید پیامدهای مثبت یا منفی ایجاد می...

مدیتیشن جیست و چه تاثیراتی دارد؟

مدیتیشن جیست و چه تاثیراتی دارد؟

مدیتیشن، فرآیند آموزش ذهن شما برای تمرکز و تغییر جهت افکار شما است.محبوبیت مدیتیشن روزانه در حال افزایش است زیرا هر روز افراد بیشتری فواید آن بر روی سلامتی را کشف می کنند.می توانید از آن برای افزایش آگاهی از خود و محیط اطراف خود استفاده کنید. بسیاری از مردم مدیتیشن را...